Szkolenie „Cyfrowe
wsparcie aktywności w środowisku lokalnym oraz dostępne cyfrowe usługi
publiczne” (16 godzin dydaktycznych),
Program koncentruje się na kompetencjach związanych z obsługą
wielofunkcyjnego środowiska Google oraz kluczowych kompetencjach związanych z
działaniami organizacji pozarządowych. Wprowadzenie uczestników szkoleń w świat
przydatnych dla nich cyfrowych usług publicznych.
Program
zajęć:
1. mapowanie
potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych,
2. obsługa
zintegrowanych aplikacji Google (wyszukiwanie, Gmail, Dysk, Tłumacz, Zdjęcia,
Kalendarz, YouTube, i inne), tj.:
a. tworzenie
dokumentów i praca grupowa na nich,
b.
zarządzanie, w tym udostępnianie, zasobów multimediów i zdjęć,
c. tworzenie
bezpłatnych kont poczty elektronicznej,
d.
planowanie działań i korzystanie z kalendarza,
3. tworzenie
i rozwój profili w portalach społecznościowych (Twitter, Facebook, Instagram i
inne),
4.
korzystanie z bankowości elektronicznej,
5. dostępne
cyfrowe usługi publiczne
a) korzystanie
z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) [2h]
b) obsługa
Portalu Podatkowego http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp,
w tym modułu
e-Deklaracje,
c) korzystanie
ze stron internetowych, profili w portalach społecznościowych, Biuletynów
Informacji Publicznej urzędów gmin, serwisów szkół, ośrodków kultury NGO,
bibliotek,
d) korzystanie
z serwisów internetowych z ogłoszeniami o konkursach i przetargach dla NGO i
przedsiębiorców,
e) korzystanie
z Platformy Usług Elektronicznych ZUS.