3. Internet w poszukiwaniu pracy


Szkolenie „Cyfrowe wsparcie wejścia na rynek pracy oraz dostępne cyfrowe usługi publiczne”                 (16 godzin dydaktycznych),

Program szkolenia uwzględniać będzie umiejętności cyfrowe potrzebne dla przygotowania i złożenia ofert pracy oraz do rozpoczęcia pracy. Wprowadzenie uczestników szkoleń w świat przydatnych dla nich cyfrowych usług publicznych.

Program zajęć: 
1. mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych,
2. poszukiwanie pracy online - serwisy ogłoszeniowe, LinkedIn, Pracuj.pl, GoldenLife, itp.
3. przygotowanie profesjonalnego cv i listu motywacyjnego,
4. test kompetencji cyfrowych przydatnych w pracy i planowanie podnoszenia ich poziomu – przeprowadzenie i omówienie wyników,
5. narzędzia pozwalające przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,
6. podstawy prawne i organizacyjne telepracy,
7. kształtowanie wizerunku w serwisach społecznościowych,
8. dostępne cyfrowe usług publiczne
a) mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z kompetencji cyfrowych,
b) wypełnianie i składanie formularzy drogą elektroniczną w urzędach gmin,
c) korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP),
d) obsługa Portalu Podatkowego http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp, w tym modułu e-Deklaracje,
e) korzystanie ze stron internetowych, profili w portalach społecznościowych, Biuletynów Informacji Publicznej urzędów gmin, serwisów szkół, ośrodków kultury NGO, bibliotek,
f) korzystanie z serwisów internetowych z ogłoszeniami o konkursach i przetargach dla NGO i przedsiębiorców,
g) korzystanie z Platformy Usług Elektronicznych ZUS.