Szkolenie „Cyfrowe wsparcie wejścia na rynek pracy oraz dostępne
cyfrowe usługi publiczne”
(16 godzin dydaktycznych),
Program szkolenia uwzględniać będzie umiejętności cyfrowe potrzebne
dla przygotowania i złożenia ofert pracy oraz do rozpoczęcia pracy.
Wprowadzenie uczestników szkoleń w świat przydatnych dla nich cyfrowych usług
publicznych.
Program zajęć:
1. mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z
kompetencji cyfrowych,
2. poszukiwanie pracy online - serwisy ogłoszeniowe, LinkedIn,
Pracuj.pl, GoldenLife, itp.
3. przygotowanie profesjonalnego cv i listu motywacyjnego,
4. test kompetencji cyfrowych przydatnych w pracy i planowanie
podnoszenia ich poziomu – przeprowadzenie i omówienie wyników,
5. narzędzia pozwalające przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej,
6. podstawy prawne i organizacyjne telepracy,
7. kształtowanie wizerunku w serwisach społecznościowych,
8. dostępne cyfrowe usług publiczne
a) mapowanie potrzeb i rozmowa motywacyjna na temat korzyści z
kompetencji cyfrowych,
b) wypełnianie i składanie formularzy drogą elektroniczną w urzędach
gmin,
c) korzystanie z Elektronicznej Platformy Usług Administracji
Publicznej (ePUAP),
d) obsługa Portalu Podatkowego http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp,
w tym modułu e-Deklaracje,
e) korzystanie ze stron internetowych, profili w portalach
społecznościowych, Biuletynów Informacji Publicznej urzędów gmin, serwisów
szkół, ośrodków kultury NGO, bibliotek,
f) korzystanie z serwisów internetowych z ogłoszeniami o konkursach i
przetargach dla NGO i przedsiębiorców,
g) korzystanie z Platformy Usług Elektronicznych ZUS.